marți, 15 februarie 2011

De ce nu sunt atotputernic?

Uneori simti ca nu mai poti continua. Si te intrebi daca ceva  din ceea ce ai facut pana la un moment dat are vreun rost. Trist e faptul ca, stand sa analizam situatia, realizam ca e totul zadarnic. De ce? Pentru ca, fie ca recunoastem sau nu, incercam mereu sa facem totul singuri.

Omul nu e atotputernic. Din pacate nu intelegem toti acest lucru. Multi dintre noi avem doar impresia ca am inteles, dar, poate inconstient, nu tinem seama de acest adevar si incercam sa ne faurim destinul. Dar destinul fiecaruia dintre noi e deja scris. Orice am face,nu-l vom putea rescrie niciodata. E de inteles ca, daca am fi putut schimba ceva, am fi facut-o deja. E normal.

Ce ne ramane de facut, ceea ce trebuie, de fapt, sa facem, este sa acceptam viata pe care Dumnezeu a pregatit-o pentru noi. Si asta pentru ca, in primul rand, este cea mai buna. El nu ne doreste raul ("Caci Eu stiu gandurile pe care le am cu privire la voi, zice Domnul, ganduri de pace si nu de nenorocire, ca sa va dau un viitor si o nadejde." Ieremia 29:11), ci doar binele. Trebuie sa ne incredem in El si sa nu ne indoim de judecata Lui. Incercand sa faci tu totul, fara sa asculti porunca Domnului, nu vei ajunge niciunde. Iar daca atunci cand vrei sa faci un lucru bun, gandindu-te ca Dumnezeu nu poate sa nu fie de acord cu tine, aminteste-ti ca El va sti mereu mai bine decat tine. Daca ceea ce vrei sa faci nu are sorti de izbanda, incearca sa iti amintesti daca Dumnezeu ti-a spus in vreun fel ca este bine ceea ce faci. Nu te lua dupa judecata ta! Suntem toti oameni si, uneori, raul poate parea bine.

Mai mult decat atat, "toate isi au vremea lor si fiecare lucru de sub ceruri isi are ceasul lui" (Eclesiastul 3:1). Avem deseori tendinta de a grabi lucrurile. Acesta este pricipalul motiv pentru care nu reusim de multe ori sa pastram ceva sau sa ducem la bun sfarsit un lucru inceput. Si nu ar trebui sa ne miram,caci prin graba noastra, l insultam pe Dumnezeu. Ne consideram mai in masura sa luam decizii, atat pentru noi, cat si pentru ceilalti. De aceea, reusita unui proiect sau a oricarui lucru facut la vremea lui este garantata (in majoritatea cazurilor,caci rabdarea nu e singurul factor ce ne influenteaza negativ vietile). Trebuie doar sa ascultam si sa respectam voia Bunului Dumnezeu, sa credem si sa implinim voia Domnului.

Nu e usor sa crezi in ceva ce nu ai vazut niciodata cu ochii tai lumesti, desi multi spun "Cred." si demonstreaza contrariul. Tocmai din acest motiv avem nevoie de divinitate in vietile noastre. Omul este extrem de limitat prin natura sa, dar cand il are pe Dumnezeu de partea sa, acele granite dispar, caci Domnul e cu el si ii ofera totul, indiferent de necesitatile sale.

Am ajuns la aceasta concluzie in urma unor momente pe care le-as numi "de rascruce". Cazusem si nu stiam incotro sa ma indrept. Nu stiam unde am gresit si care e drumul cel drept. Dumnezeu mi-a indrumat pasii pe aceasta cale si, de aceea, o consider cea mai buna. Daca ne-am opri putin fiecare din graba aceasta de a avea, de a detine, am avea timp sa vedem ca Dumnezeu e mereu dispus sa ne ajute. Trebuie doar sa acceptam voia Sa.
<-- more -->

5 comentarii:

  1. Destinul este si un cumul de factori(în opinia mea )mai ţine si de caracterul omului si de experienta de viata si de sansa , lucruri mai pamântesti.
    Heraclit a spus ca destinul omului e determinat de caracterul sau.
    Poate gresesc eu... " ganduri de pace si nu de nenorocire"

    Ps .Am citit Biblia de 3 ori ,si o voi mai citi...din pacate timpul e prea scurt!

    RăspundețiȘtergere
  2. "Dar destinul fiecaruia dintre noi e deja scris. Orice am face,nu-l vom putea rescrie niciodata." Interesanta idee, dar atunci ce facem cu liberul arbitru? Daca nu putem alege, atunci ca nimeni nu e vinovat de pacatul pe care il face, pentru ca este predestinat sa-l faca! La fel cine e crestin a fost predestinat sa fie, iar dreptul de a deveni copii ai lui Dumnezeu nu mai exista, e doar una din lucrurile predestinate in care omul nu are nimic de spus. Dar daca Biblia spune ca avem dreptul inseamna ca nu e obligatoriu; daca nu e obligatoriu, inseamna ca am o libertate de a alege,chiar daca e partiala, ceea ce face ca destinul meu sa nu fie inca scris.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mike,
    Inteleg punctul tau de vedere si nu spun ca e gresit. Ma bucur mult ca ne-ai impartasit parerea ta.

    Cat despre ceea ce spuneam mai sus,m-am bazat pe ceea ce scrie in Biblie : "Caci, macar ca cei doi gemeni nu se nascusera inca, si nu facusera nici rau,nici bine, - ca sa ramana in picioare hotararea mai dinainte a lui Dumnezeu, prin care se facea o alegere, nu prin fapte,ci prin Cel ce cheama, - s-a zis Rebecii: "Cel mai mare va fi rog celui mai mic", dupa cum este scris: "Pe Iacov l-am iubit, iar pe Esau l-am urat." Deci ce vom zice? Nu cumva este nedreptate in Dumnezeu? Nici de cum! Caci El a zis lui Moise: "Voi avea mila de oricine-Mi va placea sa am mila; si Ma voi indura de oricine-Mi va placea sa Ma indur." Asa dar ,nu atarna nici de cine vrea, nici de cine alearga, ci de Dumnezeu care are mila. Fiindca Scriptura zice lui Faraon : "Te-am ridicat inadins, ca sa-Mi arat in tine puterea Mea, si pentru ca Numele Meu sa fie vestit in tot pamantul." Astfel,El are mila de cine vrea si impietreste pe cine vrea. Dar imi veti zice: "Atunci de ce mai baga vina? Caci cine poate sta impotriva voiei Lui?" Dar,mai degraba,cine esti tu,omule,ca sa raspunzi impotriva lui Dumnezeu?Nu cumva vasul de lut va zice celui ce l-a facut : "Pentru ce m-ai facut asa?".

    RăspundețiȘtergere
  4. Pasajul din Biblie pe care l-am scris mai sus este din Romani 9:11-20 . Sper ca va va fi de folos :) Dumnezeu sa va binecuvanteze!

    RăspundețiȘtergere
  5. Iosif Ton are o predica in care lamureste problema, in sensul ca Dumnezeu este dincolo de timp si spatiu, privind toata istoria, inclusiv viata oricarui om care poate nici nu s-a nascut inca si de aceea El vorbeste ca si cum pentru om totul e predestinat. Nu atat predestinat, cat vizualizat totul, fiecare lucru si moment din viata lui.

    RăspundețiȘtergere


RUGACIUNEA CLIPEI


Doamne,


Amin


Versetul zilei

Poveste

"Intr-o zi, un om a murmurat: 'Doamne, vorbeste-mi' si un copac si-a frematat frunzele, dar el nu a auzit. Apoi a intrebat mai tare: 'Doamne, de ce nu-mi vorbesti?' si un tunet a zguduit cerul, dar el, din nou, nu a auzit. Omul a privit in jurul sau si a spus: 'Doamne, lasa-ma sa Te vad!' si o stea a luminat cerul, dar el nu a observat. Atunci a inceput sa strige: 'Doamne, fa o minune!' si in clipa aceea s-a nascut un copil, dar el nu a stiut.
Disperat, omul striga mai tare: 'Atinge-ma, Doamne, si arata-mi ca esti langa mine!' Acestea fiind spuse, Dumnezeu a coborat si l-a atins, dar acesta a alungat fluturele care zbura langa el si si-a continuat drumul.
Ai grija sa nu pierzi o binecuvantare doar pentru ca nu iti apare in felul in care tu te astepti sa se manifeste."

Si daca...

Si daca uneori mai cazi,
iar crucea ti se pare grea,
ridica-ti ochii catre cer ,
acolo e salvarea ta.

Si daca vorbele mai dor
cand limba nu le cantareste,
asculta glasul ce ti-a spus
ca si pe tine te iubeste.

Si daca lacrimi curg suvoi
brazdand uscatul tau obraz,
e semn ca Domnul te asculta
si te va scoate din necaz.

Si daca Domnul va veni
cat inca esti pe-acest pamant,
te va rapi in vesnicii
asa cum spune-al Sau cuvant.