joi, 3 februarie 2011

Vocea unui... Adi Gliga

Introducere

Credeam ca suntem sortiti mortii si blestemati sa traim iluzia unei vieti,care e,de fapt,tot moarte. Credeam ca nimic nu poate fi schimbat,ca nu exista altceva,decat dezamagire si suferinta. Imaginea unor cadavre misunand pe strazi infecte se intiparise in mintea mea si peste tot vedeam doar canale murdare decorate cu flori. Puteam simti si vedea cum oribilul mascat in firesc ma tragea putin cate putin in groapa lor de gunoi. Incercam sa scap izolandu-ma de ei,dar parca ma afundam si mai tare.
Nu am avut ocazia ca cunosc alta lume. Credeam ca e singura si incetasem sa sper la ceva mai bun. Chiar si Dumnezeul pe care toti (sau majoritatea) Il cunoastem (Il stim,mai bine-zis),era un fel de nume stralucitor scris pe un afis imens. O reclama. Niciodata mai mult decat un nume. Crescand intr-un astfel de mediu,poti fi altfel decat ei? Probabil ca nu.


Cine e Adi Gliga?

Poate ca multi ati auzit de el. E un crestin,care Il slujeste pe Dumnezeu prin cantare. Dar are si talent oratoric. Ceea ce spune atinge inimi. A avut o copilarie (daca am putea spune ca a avut una) foarte grea. A crescut in diferite medii,majoritatea inspaimantatoare,ajungand sa-si doareasca sa nu se fi nascut. Ar fi multe de spus despre viata acestuia pana sa ii fie descoperita lumina. Sunt lucruri pe care nu ti le poti imagina,groaznice,dar prin care Adi a fost nevoit sa treaca la varsta copilariei. 
Daca trecem prin greutati,ne-am putea intreba de ce se intampla toate astea. De ce? Am putea intelege gandindu-ne putin la viata pe care Adi Gliga a trait-o pana in momentul "trezirii" : atunci cand totul merge din rau in mai rau,nu te mai astepti la nimic bun. Oamenii fara greutati nu mai pot vedea binele,caci sunt obisnuiti cu el si nu-l mai pot deosebi de rau,dar omul care a avut numai de suferit,pentru acesta ideea unei vieti mai bune e "mana cereasca".
Daca viata acestui crestin ar fi fost alta,nu ar fi ajuns aici. Poate nici n-am fi auzit de Adi Gliga. Ar trebui sa ne gandim la necazurile din vietile noastre si sa intelegem ca prin suferinta ne inaltam si suntem mai tari in credinta. Domnul ne ajuta sa ramanem neclintiti in credinta noastra si sa nu ne abatem de la drumul cel bun.

De ce Adi Gliga?

Cand incepi sa te obisnuiesti cu desertaciunea,nu te mai intereseaza ce se intampla in jurul tau. Incetezi in a te mai intreba "ce?" sau "cum?". Pur si simplu,iei totul asa cum vine. Ti-e totul indiferent.
La fel de indiferenta mi-a fost invitatia colegei mele la o seara de evanghelizare,anul trecut prin aprilie. Nu auzisem in viata mea despre asa ceva si nici nu m-am intrebat ce ar putea fi. Am acceptat,pur si simplu. 
Primisem un cartonas mic,pe care scria : "Biserica baptista SPERANTA Oravita va invita vineri 16.04.2010 ora 19:00 la o seara de evanghelizare pentru tineret impreuna cu Adi Gliga." Mai jos,intr-un colt,scria "Intrarea este libera". Ce bucurie! Nu trebuia sa mai scot si bani din buzunar. Am observat apoi chipul unui tanar dragut pe cartonas. Avea o chitara in brate. Deci va canta... Gandeam ca,cel putin,n-am sa ma plictisesc. Muzica mi-a placut din totdeauna.
Surpriza mai mare a fost ca acel tanar dragut a vorbit de parca stia. Ma intrebam,cum ar putea acest om sa  stie? Si daca nu stia,de ce vorbea astfel? Am avut senzatia ca mi se adresa mie. Acum stiu ca prin el mi-a vorbit Cineva,caci inima mea s-a schimbat total de atunci. Niciodata nu mai plansesem atat si niciodata nu m-am gandit mai serios la propria-mi persoana ca in acea seara.
Prin Adi Gliga am aflat ca exista un Dumnezeu,altul decat acel nume pe care l-am auzit pronuntat de atatea ori. Dar poate mai mult decat atat,am inteles ca pot face ca viata mea sa aiba sens. Nu prin propriile forte,caci incercasem deja si avusesem parte numai de esecuri,ci prin jertfa lui Iisus Hristos. Da,El ma putea ajuta.
Zile intregi am incercat sa inteleg ce s-a intamplat. Acest raspuns l-am primit de curand. Acum stiu ca n-am sa mai fiu niciodata ca atunci. Atunci rataceam,si chiar daca acum nu pot spune ca ma aflu in lumina,stiu ca Iisus e mereu langa mine. Stiu ca in acea seara mi-a fost intinsa o mana si am fost salvata de la pieire.
E aproape un an de atunci. De multe ori am fost descurajata si am vrut sa renunt,dar nu am putut. Cine ar mai putea? Cunoscand adevarul,nu mai poti crede minciuna.
Daca la inceput prin Adi Gliga am fost "trezita",pe parcursul acestui an am fost intarita tot prin intermediul sau si al muzicii sale. N-as putea crede,decat ca Adi e un om al lui Dumnezeu. Prin intermediul sau Dumnezeu ne vorbeste si ne intareste in credinta. A fost binecuvantat,iar el stie asta foarte bine. De aceea incerca sa faca ceva si cu fiecare om care Il cunoaste pe Dumnezeu prin el,Adi Il slaveste pe Tatal nostru.

Rezultatul...?

Ma simt binecuvantata! Dumnezeu mi-a intins mana Sa si m-a salvat. Am ales sa-L slujesc si stiu ca viata mea nu ar avea rost altfel. Am hotarat sa cedez controlul asupra vietii mele,sa ma predau si sa ma las purtata pe brate de Mantuitorul nostru,Iisus Hristos.
Usor nu e,asa cum nu a fost niciodata. Dar nu ma intereseaza ce cred oamenii,caci stiu ca eu Il am pe Iisus de partea mea. 
Asa cum ma iubeste pe mine,asa cum il iubeste pe Adi sau pe orice alt om de pe suprafata acestui pamant,Dumnezeu te iubeste si pe tine! Dar ceea ce primesti,tu alegi. Poti alege intunericul si vei primi teama si ura, sau poti alege lumina si Dumnezeu te va ocroti,caci nu uita : "...necazul aduce rabdare,rabdarea aduce biruinta in incercare,iar biruinta aceasta aduce nadejdea." (Romani 5:3-4).


                                                             Mai multe despre Adi Gliga :
                                                                                                         www.adigliga.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


RUGACIUNEA CLIPEI


Doamne,


Amin


Versetul zilei

Poveste

"Intr-o zi, un om a murmurat: 'Doamne, vorbeste-mi' si un copac si-a frematat frunzele, dar el nu a auzit. Apoi a intrebat mai tare: 'Doamne, de ce nu-mi vorbesti?' si un tunet a zguduit cerul, dar el, din nou, nu a auzit. Omul a privit in jurul sau si a spus: 'Doamne, lasa-ma sa Te vad!' si o stea a luminat cerul, dar el nu a observat. Atunci a inceput sa strige: 'Doamne, fa o minune!' si in clipa aceea s-a nascut un copil, dar el nu a stiut.
Disperat, omul striga mai tare: 'Atinge-ma, Doamne, si arata-mi ca esti langa mine!' Acestea fiind spuse, Dumnezeu a coborat si l-a atins, dar acesta a alungat fluturele care zbura langa el si si-a continuat drumul.
Ai grija sa nu pierzi o binecuvantare doar pentru ca nu iti apare in felul in care tu te astepti sa se manifeste."

Si daca...

Si daca uneori mai cazi,
iar crucea ti se pare grea,
ridica-ti ochii catre cer ,
acolo e salvarea ta.

Si daca vorbele mai dor
cand limba nu le cantareste,
asculta glasul ce ti-a spus
ca si pe tine te iubeste.

Si daca lacrimi curg suvoi
brazdand uscatul tau obraz,
e semn ca Domnul te asculta
si te va scoate din necaz.

Si daca Domnul va veni
cat inca esti pe-acest pamant,
te va rapi in vesnicii
asa cum spune-al Sau cuvant.