miercuri, 29 iunie 2011

" ... crede numai !" ... ?!

 Cuvinte intalnite foarte des in ultima vreme, dar in majoritatea cazurilor folosite numai pentru a ne insela si a ne determina sa credem o minciuna. Tocmai de aceea ne este util sa cunoastem sensul si provenienta lor. 


"Fiindca ce se poate cunoaste despre Dumnezeu le este descoperit in ei, caci le-a fost aratat de Dumnezeu." (Romani 1:19)

Nu trece nici o zi fara sa invatam cate ceva, fara sa descoperim inca o "bucatica" din dragostea si maretia Tatalui nostru. Dragi prieteni, oricata experienta am avea, niciodata nu vom putea spune ca stim totul sau ca stim indeajuns. Oricate lucruri ar fi vazut ochii nostri, mereu va exista ceva care sa ne surprinda (placut sau nu).

Unul din cele mai importante lucruri pe care le-am invatat pana acum este acela ca oamenii au calitati si defecte si ca fiecare le foloseste diferit. Este o mare diferenta intre a-ti folosi puterea de convingere cu scopul de a zidi si acela de a darama, de a distruge (ceva, orice). Trist este ca multi au ales sa il foloseasca gresit. De ce ?

"Oare nu va rataciti voi, din pricina ca nu pricepeti nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu ?" (Marcu 12:24)



Din pacate, aceasta intrebare este valabila pentru multi si in zilele noastre. Majoritatea (putini sau multi, nu conteaza cati) care citesc Biblia nu o inteleg si se ratacesc. Am intalnit chiar un caz, o persoana in varsta, care mi-a expus niste teorii ce m-au lasat "masca".

Ma intrebam la un moment dat daca nu exista cumva vreo biblie... vreo alta Biblie. Eu stiam ca exista numai una. Abia apoi, intr-un tarziu, am inteles de unde provin aceste "teorii" (daca se pot numi asa) : citise numeroase carti in tinerete, in special despre vietile zeilor, pareri ale unor "savanti" "renumiti" despre existenta sau inexistenta lui Dumnezeu, toti acestia tratand subiecte ce mi s-au parut revoltatoare.

"Paharul" "s-a umplut" atunci cand a afirmat ca tot ce este scris in Biblie e doar basm, in afara de cele 10 porunci (pe care pretinde ca le-ar urma). In aceasta discutie am simtit mereu mana celui rau cum incerca sa ma impinga in prapastie. Desi eram extrem de revoltata, am reusit sa ma stapanesc, nu as fi rezolvat nimic incercand sa-mi impun punctul de vedere. Mi-am dat seama ca e in zadar sa incerc sa-l fac sa priveasca lucrurile dintr-o alta perspectiva, imi dadea contraargumente care nu aveau nici o legatura cu ceea ce voiam sa spun.

Oamenii se pierd singuri, nu e o noutate.

La sfarsitul discutiei mi-a facut o propunere : "Lasa Biblia, n-o mai citi ! Cauta sa citesti viata lui Budha (si a mai spus un nume, nu mi-l amintesc), te vei convinge ca nu e nimic adevarat din ce scrie in Biblie, sunt toate la fel. Sunt niste legende."
Eram uluita. Nimeni pana acum nu mi-a mai spus : "Biblia e o prostie, nu mai citi !" Ma gandeam : "Doamne, Dumnezeule, cum se poate asa ceva ? E, oare, posibil ? Exista asa ceva ? Exista astfel de oameni ?" Gandindu-ma ca n-am sa fac asa ceva absolut niciodata, nici in schimbul a zeci de mii de vieti imbelsugate, mi-am amintit un verset ce mi se parea mie ca ar fi chiar definitia credintei :

"Credinta este o incredere neclintita in lucrurile nadajduite, o puternica incredintare in lucrurile care nu se vad." (Evrei 11:1)

Cred ca aste ne face pe noi crestini, nu religia, si nici baticul pe care il purtam sau nu pe cap. Crestinul se increde in Domnul lui orice ar fi, oricati "savanti" ar veni sa-ti aduca argumente "logice", credinta ta ramane neclintita. Oricate carti ar aparea pe piata, oricate documentare, reviste, filme, orice, absolut orice : daca esti crestin, unul adevarat, n-ai sa te indoiesti niciodata de existenta Dumnezeului tau, de puterea si maretia Sa, stiind ca El este drept, iar totul va fi asa cum a spus ca va fi.

Nu e usor sa ramai neclintit si mereu "pe pozitii". Astazi intalnim obstacole chiar si in cele mai mici lucruri, dar ... "Cine este credincios in cele mai mici lucruri, este credincios si in cele mari; si cine este nedrept in cele mai mici lucruri, este nedrept si in cele mari." (Luca 16:10)

... Iar atunci cand e mai greu noi spunem : "Da, suflete, increde-te in Dumnezeu, caci de la El imi vine nadejdea." (Psalmii 62:5)

Un comentariu:


RUGACIUNEA CLIPEI


Doamne,


Amin


Versetul zilei

Poveste

"Intr-o zi, un om a murmurat: 'Doamne, vorbeste-mi' si un copac si-a frematat frunzele, dar el nu a auzit. Apoi a intrebat mai tare: 'Doamne, de ce nu-mi vorbesti?' si un tunet a zguduit cerul, dar el, din nou, nu a auzit. Omul a privit in jurul sau si a spus: 'Doamne, lasa-ma sa Te vad!' si o stea a luminat cerul, dar el nu a observat. Atunci a inceput sa strige: 'Doamne, fa o minune!' si in clipa aceea s-a nascut un copil, dar el nu a stiut.
Disperat, omul striga mai tare: 'Atinge-ma, Doamne, si arata-mi ca esti langa mine!' Acestea fiind spuse, Dumnezeu a coborat si l-a atins, dar acesta a alungat fluturele care zbura langa el si si-a continuat drumul.
Ai grija sa nu pierzi o binecuvantare doar pentru ca nu iti apare in felul in care tu te astepti sa se manifeste."

Si daca...

Si daca uneori mai cazi,
iar crucea ti se pare grea,
ridica-ti ochii catre cer ,
acolo e salvarea ta.

Si daca vorbele mai dor
cand limba nu le cantareste,
asculta glasul ce ti-a spus
ca si pe tine te iubeste.

Si daca lacrimi curg suvoi
brazdand uscatul tau obraz,
e semn ca Domnul te asculta
si te va scoate din necaz.

Si daca Domnul va veni
cat inca esti pe-acest pamant,
te va rapi in vesnicii
asa cum spune-al Sau cuvant.